Benelli TRK 800

Scroll naar beneden

Benelli TRK 702 en TRK 702X

Towards new horizons!

Veel comfort gekoppeld aan hoge prestaties en verpakt in de juiste looks. Onze adventure is extreem veelzijdig en wendbaar op zowel het asfalt als de onverharde paden. Welke weg je ook kiest, ga het avontuur aan met de Benelli TRK 702 en 702X.

 In deze blog delen wij de details over het  TRK 702 platform. De adventure allroad van Benelli is beschikbaar in twee verschillende varianten; de straat georiënteerde 702 versie en de 702 X crossover die niet terugdeinst voor een stukje onverhard.

De verschillen?

De belangrijkste verschillen bevinden zich voornamelijk in het rijwielgedeelte. Beide motoren delen in de basis hetzelfde stalen trellis frame die we al langer kennen van de bestaande TRK 502(X). De 702X beschikt echter over een aluminium swingarm met monoschokbreker waarvan zowel de preload als de rebound aanpasbaar zijn. Deze demper geeft 50 mm travel wat zich vertaalt naar 173 mm bij het achterwiel.

De 702 is ook voorzien van een monoschokbreker waarvan de preload en de rebound aanpasbaar zijn. De demper van de 702 geeft ook 50 mm travel, maar door een andere (meer straat georiënteerde) swingarm geeft dit 168 mm bij het achterwiel.

Aan de voorzijde beschikken beide motoren over een upside-down vork met 50mm poten die 140mm travel hebben voordat de eindaanslag bereikt wordt.

De echte verschillen vinden we bij de wielen. De 702 is voorzien van aluminium velgen. Zowel de voor- als de achterzijde meten 17 inch. De 702 rolt uit de fabriek op Pirelli Angel GT’s in de maten 120/70 (voor) en 160/60 (achter).

De 702X krijgt de gebruikelijke crossover maten mee van 19 inch aan de voorzijde en 17 inch aan de achterzijde. Benelli heeft voor spaakvelgen gekozen om het karakter van de motor te benadrukken. Uit de fabriek wordt de 702X geleverd met Pirelli Scorpion Rally SRT’s in de maten 110/80 (voor) en 150/70 (achter).

De gelijkenissen?

De body is bij beide versies gelijk gebleven. De sportieve maar functionele styling zorgt ervoor dat de wind zoveel mogelijk langs de bereider geleid wordt tijdens het rijden. De grote led koplampen zorgen voor een optimaal zicht en zichtbaarheid. Een forse tank geeft de mogelijkheid om 20 liter benzine mee te nemen. Het remsysteem bestaat bij beide motoren uit dubbele 320mm schijven aan de voorzijde met zwevende klauwen welke 2 zuigers bevatten. Achter treffen we een enkele 260mm schijf, ook met een zwevende klauw.

Aan boord springt gelijk het volledig digitale 5” TFT-dashboard in het oog. Deze unit is uitgerust met Bluetooth waardoor smartphoneconnectiviteit tot de mogelijkheden behoort. Zo worden binnenkomende oproepen op het dashboard getoond en is het mogelijk om deze op te nemen met de knoppen op het stuur.